• Product Image
  • Whole Frame
Espresso. A natural wood picture frame with a clean, squared profile and a warm gold base beneath a rich, espresso brushed finish. Supporting stretched canvases of any depth, it’s wide enough to cover irregularities at the canvas edge and conceal a canvas that may be slightly out-of-square. Also, thanks to its robust profile, this espresso frame is perfect for any large presentation — including fine art and photography — and makes a great shadowbox frame for the ultimate DIYer.
Wood
Width: 1 1/8"
Rabbet: 1 7/8"
Image showing cross-section profile for SP7
Product Image
Product Image
Whole Frame
Whole Frame

Custom Size

Add prices for width + height of your frame for total price. Sizes available up to 1/8 increments.
A $3.50 cutting fee will be applied.

InchesPrice
5"$13.90
6"$14.95
7"$16.00
8"$17.05
8.5"$18.10
9"$19.15
10"$20.20
11"$21.25
12"$23.35
13"$24.40
14"$25.45
15"$26.50
16"$28.60
17"$29.65
18"$30.70
19"$31.75
20"$32.80
21"$34.90
22"$35.95
23"$37.00
24"$38.05
25"$40.15
26"$42.25
27"$43.30
28"$44.35
29"$45.40
30"$46.45
31"$48.55
32"$49.60
33"$50.65
34"$51.70
35"$52.75
36"$53.80
37"$55.90
38"$56.95
39"$59.05
40"$60.10
41"$61.15
42"$62.20
43"$63.25
44"$64.30
45"$65.35
46"$66.40
47"$67.45
48"$68.50
49"$69.55
50"$70.60
51"$71.65
52"$72.70
53"$73.75
54"$74.80
55"$75.85
56"$76.90
57"$77.95
58"$79.00
59"$80.05
60"$81.10
61"$82.15
62"$83.20
63"$84.25
64"$85.30
65"$86.35
66"$87.40
67"$88.45
68"$89.50
69"$90.55
70"$91.60
71"$92.65
72"$93.70
73"$94.75
74"$95.80
75"$96.85
76"$97.90
77"$98.95
78"$100.00
79"$101.05
80"$102.10
81"$103.15
82"$104.20
83"$105.25

Note: For larger sizes please call 1-800-332-8884.

SP7 Espresso Frame

Super Canvas Woods Collection

1.Enter Your Artwork Size.
Width
"
Height
"
2.Enhance Your Artwork. Add a Mat or Liner.
3.Complete My Frame With an Acrylic Front & Foamcore Backing.
Price: $31.30
each
Qty
Did You Know You can create custom wall decor with this frame?

Customer Reviews

3.3 / 5.0
6 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Stars
3
0
1
0
2
Quality
3.3 / 5
Service (if applicable)
3.7 / 5
Value
3.3 / 5
Quality
5 / 5
Value
5 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
well-made, pretty frame
This frame is solidly made and looks beautiful and understated with the oil painting I framed.
March 20, 2017
Purchased
9 months ago
Quality
3 / 5
Value
3 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
Beautiful, but...
I love the look of this frame. It is beautiful. I bumped it a little against my dresser and little of the top layer of the frame crumbled off. I still have not attached it to my painting yet because it will require that I put screws in the frame. I am afraid the surface may crumble when I put in the screws. I do firmly believe that all the other frames (about 10) that I have purchased from pictureframes.com have been of high quality. The people are always wonderful to work with as well.
February 23, 2017
Purchased
11 months ago
Response from pictureframes.com
Heidi thank you for being a loyal customer. Since the frame has slight damage, we are more that happy to offer you a partial credit. When time permits, please send in photos of the paint that has crumbled off the frame. The email address is customercare@pictureframes.com. Please let us know if you would like to have the frame replaced or receive a partial credit. This sounds like a very rare finishing issue. We are happy to further assist you with a finding a resolution. Have a great day.
February 28, 2017
Shea J.Staff
Quality
1 / 5
Value
1 / 5
Service (if applicable)
1 / 5
Bad description on page
Page should have diagram how to measure frame
I received incorrect frame size
February 27, 2017
Purchased
9 months ago
Response from pictureframes.com
Thank you for your feedback Eugene. We apologize for the inconvenience that the frame is in the wrong size. If you would like to return the frame we are willing to offer you a refund. Please call us at 1-800-332-8884. On our website, please scroll to the bottom of the page. Please look under frequently asked questions. We have instrcutions on 'How to measure my artwork for framing'. If you need further assistance, please give us a call.
February 28, 2017
Shea J.Staff
Quality
5 / 5
Value
5 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
Great affordable frame
We are very happy with this frame. The dark wood color is a great compliment to the painting and it looks nice in the room. We ordered a few samples before choosing the frame. Those came very quickly, and they were extremely helpful in making a decision on something this large. Will definitely order from here again.
Framed painting in dining room
Framed painting
November 8, 2017
Purchased
1 month ago
Quality
5 / 5
Value
5 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
Pug Crawl
The color and profile were perfect to fit and compliment this particular artwork. The depth worked better than expected.
Pug Crawl
Pug Crawl
August 18, 2017
Purchased
3 months ago
Quality
1 / 5
Value
1 / 5
Service (if applicable)
1 / 5
Wrong size and no promises refund
Built to an incorrect size. I was promised a refund which i never received. I no longer want any correspondence from this company.
August 5, 2017
Purchased
4 months ago
Response from pictureframes.com
Hello Syd. Thank you for your feedback. I assure you we will find a viable solution today. When we spoke on 07/19/17 over the phone, you advised us you did not want a refund and that the replacement was sufficient. I see that we did however give you %15 off the frame in good faith. If you have changed you mind and would now like a full refund, we are happy to oblige you. I have emailed you a UPS return label to use to return the SP2 Frame size 40"x28". Once we have receive the SP2 size 40"x28", we will immediately issue you a refund. If you have any concerns, please give me a call directly at 1-800-332-8884 or I can be reached at customercare@pictureframes.com. Have a great day! Happy Framing!
August 7, 2017
Shea J.Staff

Questions & Answers

Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 2 questions Browse 2 questions and 14 answers
Why did you choose this?
pictureframes.com Store
Have other brown accents and some brown in the painting
Lisa L on Oct 28, 2017
I have ordered this before in Black and was very pleased with it.
Betty G on Sep 8, 2017
Have other brown accents and some brown in the painting
Lisa L on Oct 28, 2017
This frame will be part of a shadowbox. The espresso finish matches the thorax of a Five-Horned Rhinoceros Beetle in the collage.
William S on Oct 4, 2017
I have ordered this before in Black and was very pleased with it.
Betty G on Sep 8, 2017
it will suit my painting best.
Nita M on Sep 7, 2017
Wife asked for it for her latest painting.
perry E on Jul 6, 2017
I believe it will accent my painting without taking away from its beauty.
Jamie K on Jun 22, 2017
it matches my furniture
Lisa F on Jun 3, 2017
It matches the other frames I previously bought
Jonathan S on May 7, 2017
It matches other furniture and frames we have in the room.
Jonathan S on Apr 23, 2017
It's one of the few frames that is midway between 'black' and 'brown.' I often need something that isn't quite either stark black or brown, but tones of both.
Kimberly R on Apr 21, 2017
It looked like a good match for my image
Richard B on Mar 18, 2017
Colors in painting
Donna J on Mar 14, 2017
simple, unobtrusive frame. Allows oil painting to become the main focus, but finishes it nicely.
Kristin S on Feb 19, 2017
This frame will be part of a shadowbox. The espresso finish matches the thorax of a Five-Horned Rhinoceros Beetle in the collage.
William S on Oct 4, 2017
it will suit my painting best.
Nita M on Sep 7, 2017
What does mean size 4'' x 4''?
eryvkin on Feb 14, 2017
BEST ANSWER: Thank you for your inquiry Eugene. All frames are defaulted to the 4"x4" size until you enter your artwork size. Please let us know if we can be of further assistance. Thank you for your business.