• RST16 Weathered Gray Frame
  • Whole Frame
The weathered wood-grain design finish on this gray picture frame brings out a true rustic look you’ll love. A great look for photos, prints or charcoal drawings – add a white mat to elevate your art! Handcrafted by pictureframes.com Artisans from eco-friendly upcycled wood fiber, it has gently rounded edges and is ideal for the living room, gallery, office or conference room.

Arrives at your door fully assembled with hanging hardware included.

An Earth-conscious, money-saving choice.
Width: 2"
Rabbet: 1/2"
Image showing cross-section profile for RST16
RST16 Weathered Gray Frame
RST16 Weathered Gray Frame
Whole Frame
Whole Frame

RST16 Weathered Gray Frame

Rustic Americana Collection

1.Enter Your Artwork Size.
Width
"
Height
"
2.Enhance Your Artwork. Add a Mat or Liner.
Most mats are 4 Ply. PM25703 is 8 Ply.
3.Complete My Frame With an Acrylic Front & Foamcore Backing.
Price: $25.40
each
Qty
Did You Know You can create custom wall decor with this frame?

Customer Reviews

3.7 / 5.0
3 Reviews
5 Stars
4 Stars
3 Stars
2 Stars
1 Stars
2
0
0
0
1
Quality
3.7 / 5
Service (if applicable)
3.7 / 5
Value
3.3 / 5
Quality
5 / 5
Value
5 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
Perfect for My Picture
This frame set off a picture of a grove of birches perfectly.
May 1, 2017
Purchased
1 year ago
Quality
5 / 5
Value
4 / 5
Service (if applicable)
5 / 5
All that I expected and more. Color perfect and weathered look went well with my canvas
March 15, 2018
Purchased
3 months ago
Quality
1 / 5
Value
1 / 5
Service (if applicable)
1 / 5
I ordered one 21x31 RST16 frame over a month ago and liked it so much I ordered another 24x31 for another client. The first one was just as shown with different contours to the frame. The second frame rec'd had to be a substitute as it was flat all the way across but I had to get the framing done and to the client, so I had to use it, very dissatisfied that I wasnt even asked if I wanted a flat across frame. Lot of money paid to be so disappointed!
April 8, 2017
Purchased
1 year ago
Response from pictureframes.com
Linda we sincerely apologize that you are not pleased with the RSL16 frame. I have reviewed your order history and I see that you did not order the RST16 frame you were expecting to get. That is why the profile is flat versus the contoured style. If you would please give me a call at 1-800-332-8884 I would like to offer you some type of compensation. I can certainly understand that you needed to get this to your client in a timely fashion. Please let me know how we can make this right with you.
April 13, 2017
Shea J. Staff

Questions & Answers

Start typing your question and we'll check if it was already asked and answered. Learn More
Browse 1 question Browse 1 question and 4 answers
Why did you choose this?
pictureframes.com Store
to frame a particular painting
Rosa L on Dec 29, 2017
I like the weathered effect with beach scenes.
Donna S on May 18, 2017
to frame a particular painting
Rosa L on Dec 29, 2017
Wanted a traditional frame in a light, driftwood color for beach landscape paintings.
Richard C on Dec 16, 2017
I like the weathered effect with beach scenes.
Donna S on May 18, 2017
My oil on canvas is beech trees. I think this will set it off nicely.
Katheryn H on Mar 16, 2017
Wanted a traditional frame in a light, driftwood color for beach landscape paintings.
Richard C on Dec 16, 2017
My oil on canvas is beech trees. I think this will set it off nicely.
Katheryn H on Mar 16, 2017